خواص سمفیتون

گیاه سمفیتون ,ریشه سمفیتون,سمفیتون,سمفیتون و آرتریت,خواص سمفیتون,سمفیتون و مضرات,خواص و مضرات سمفیتون,آشنایی با سمفیتون,سمفیتون و خواص آن

گیاه سمفیتون , ریشه سمفیتون , سمفیتون , سمفیتون و آرتریت

توضیحاتی در مورد گیاه سمفیتون

سمفیتون، نوعی گیاه با مصارف دارویی است. تا قرن شانزدهم این گیاه مصرف غذایی داشت تا این که خاصیت دارویی آن کشف شد. در آن زمان از سمفیتون به عنوان دارویی برای درمان ناراحتی های پوستی استفاده می شد. ▪ خواص: * آرتریت روماتوئید و التهاب استخوان و مفصل را تسکین می دهد. * اسهال خونی را برطرف می کند. * برای درمان ناراحتی های ریوی، سل ریوی و خون ریزی لثه توصیه می شود. * دم کرده آن خون ریزی داخلی و خون ریزی بواسیر را برطرف می کند. * برگ های آن زخم های عمیق، جوش و آبسه را تسکین می دهد. * زخم، اثنی عشر و معده را به طور موثر معالجه می کند. * خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد. * به عنوان مسکن، ضدعفونی کننده و خلط آور مورد مصرف قرار می گیرد. * غنی از ویتامین C، A، B۱۲ ، پروتئین، منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن و فیبر است. * عصاره برگ ها و ریشه های این گیاه برای تهیه کرم های مختلف، روغن ضد درد و ژل مورد مصرف قرار می گیرد. * برای سیستم گردش خون مفید است و آن را تقویت می کند. * از آن جا که مصرف زیاد این گیاه ممکن است مسمومیت ایجاد کند و به کبد ضرر برساند تا حد امکان با تجویز پزشک و به میزان کم مصرف شود. بهتر است از این گیاه به صورت موضعی استفاده شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد گیاه سمفیتون صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

گیاه سمفیتون و جراحت

از این گیاه برای درمان قسمتهای شکسته یا جراحت یافته بدن استفاده می شود . این گیاه برای ترمیم سلول ها و یا تولید سلولهای جدید مورد استفاده قرار می گیرد . هم چنین در رشد استخوانهاو مفاصل مؤثر بوده، از خونریزی جلوگیری می نماید . این گیاه اثرات عجیبی در درمان سرفه و آرام کردن بافت های ملتهب دارد سمفیتون گیاهی است گلدار، در ارتفاعات چند فوتی رشد می کند و دارای برگهای بزرگ و نازک قلمی و آشفته می باشد و غالبا به روی زمین می خوابد . برگهای این گیاه شیره ای لزج و چسبنده دارد که در صورت تماس با دست باعث خارش می شود . برگهای آن به رنگ سفید مات هستند که بعد از شکوفه کردن دانه سیاهی از آنها می ریزد . ریشه آن دراز بوده، انشعابات ضخیمی دارد که در زیر زمین گسترده می شود، ریشه چسبنده و آبکی و بدون مزه آن به عنوان دارو مصرف می گردد .

محل رویش گیاه سمفیتون

محل رویش اصلی این گیاه، کوههای کاموسوس واقع در جنوب روسیه است، ریشه و برگهای این گیاه حاوی یک عای اسیدی شفابخش به نام آلانتوئین ALLANTOIN می باشد . این ماده می تواند سلولهای بیمار و رنجور را درمان نماید . هم چنین در ترمیم سریع زخم، اثر فوق العاده ای دارد . این گیاه در معالجه دمل بسیار کارائی دارد . و اگر همراه چای مصرف شود، می تواند شیره معده را در انجام وظائفش یاری نموده، زخم اثنی عشر و نیز سوزش امعاء و احشاء را درمان نماید . سمفیتون علاوه بر موارد گفته شده، خواص دیگری نیز دارد، از برگهای سبز آن در تهیه سالاد استفاده می شود، ارزش غذائی این گیاه با یونجه قابل قیاس است، هم چنین سرشار از کاروتن Caroten (ماده ای به فرمول (Vo2) K22 3H20 حاوی وانادارت مضاعف کاسیم و اورانیوم آبدار می باشد . این ماده اساس ساختمان ویتامین A را تشکیل می دهد . این گیاه سبزی بسیار خوبی است که می توان مانند اسفناج آن را تهیه کرد و طعم آن نیز مانند اسفناج است .

درمان بیماری ها با گیاه سمفیتون

از سمفیتون برای درمان بسیاری از بیماریها استفاده می شود مانند: تنگی نفس، سل، ناراحتیهای اسیدی معده، زخم معده، زخم اثنی عشر، رماتیسم، دردهای عضلانی، کسالت، اگزما (آماس ساده غیر مسری پوست که در آن دانه و جوشهائی همراه با خارش ظاهر شده، و به شکلهای خشک یا مرطوب می باشد) . جوش صورت، سایر بیماریهای پوستی . بسیاری از مردم اظهار می دارند که پس از مصرف سمفیتون بهتر غذا می خورند و بهتر می خوابند و هنگامی که آن را با چای مصرف می کنند، و یا بنا به دستور متخصص یا کارشناس پزشکی آن را می بلعند، احساس سرحالی و نشاط می نمایند . نکته دیگر این است که این گیاه برای رفع بیماری و قوی تر ساختن ساختمان استخوان حیوانات بکار می رود، یکی از بهترین تربیت کنندگان اسب که برای مسابقات اسب دوانی کار می کند، غذای اسبها را با سمفیتون مخلوط می کند . در جنگ جهانی دوم، مردم روسیه، با مصرف این گیاه به نتایج و اثرات مثبتی دست یافتند و اینک این گیاه به عنوان یک غذای اصلی در رژیم غذایی روستائیان این کشور جای دارد . این گیاه به شکل آزمایشی در مراکز کشاورزی و دامداری استرالیا به عنوان علوفه کشت می شود . بسیاری از صاحب نظران مسائل پزشکی تشخیص داده اند که سمفیتون نقش دارویی بسیار مهمی در درمان بسیاری از بیماریها دارد . گزارش شده است که مردم سوئیس قرنها از ریشه سمفیتون به عنوان تسکین دهنده دردهای آرتروز، استفاده کرده اند . تصور می شود اغلب اروپائیان از برگهای سمفیتون غذا درست کرده و میل می کنند .

بیشتر بخوانید : کالاندولا ♥ سرخالو ♥ علف چشمه ♥ استوقدوسگل مغربی

بابونه برای موهای بور

درمان گیاهی برای سرفه شدید

بی اشتهایی نشانه بارداری

درد قوزک پا در بارداری

دانه های انار چه خاصیتی دارد

بابونه برای موهای سفید

درمان گیاهی سرفه های شدید

بی اشتهایی در بارداری و جنسیت

درد قوزک پا هنگام راه رفتن

خاصیت دانه انار خشک

موارد مصرف دانه انار خشک شده

بابونه شیرازی ویکی پدیا

درمان گیاهی سرفه شدید

علل بی اشتهایی ناگهانی در کودکان

ریزش مو بعد کاشت

موارد مصرف دانه انار خشک شده

بابونه شیرازی خشک

درمان سنتی سرفه شدید کودک

علت بی اشتهایی ناگهانی نوزاد

شروع ریزش مو بعد از کاشت

غذا با دانه انار خشک شده

شعر در مورد دستشویی

شعر در مورد دست گرفتن